Hospitality
De persoonsvorm van gastvrijheid: hospitalitity. The Hospitalitist is opgericht in 2005 door Maarten Vooijs. Tijdens zijn studie aan de Hotelschool Den Haag werkte Maarten als Event Manager in de Amsterdamse hospitality. Er was een gebrek aan kwalitatieve medewerkers in deze branche en de kwaliteit van serviceverlening in Nederland had een dieptepunt bereikt.
Maarten speelde in op dit dieptepunt met zijn kennis en noemde zichzelf the Hospitalitist. Deze term beschreef precies waarop hij zich in deze branche onderscheidde. Met zijn visie pakte Maarten in 2008 door met Daan Meischke. Zo begon het plaatsen van professionals op de juiste locaties in de hospitality branche in Amsterdam. Onze ervaringen bij uiteenlopende organisaties, dragen bij aan de persoonlijke ontwikkeling van nieuwe medewerkers.
Maarten speelde in op dit dieptepunt met zijn kennis en noemde zichzelf the Hospitalitist. Deze term beschreef precies waarop hij zich in deze branche onderscheidde. Met zijn visie pakte Maarten in 2008 door met Daan Meischke. Zo begon het plaatsen van professionals op de juiste locaties in de hospitality branche in Amsterdam. Onze ervaringen bij uiteenlopende organisaties, dragen bij aan de persoonlijke ontwikkeling van nieuwe medewerkers.

Wat is Hospitality?
Letterlijk vertaald betekent hospitality: gastvrijheid. Het woordenboek gaat een stapje verder, en zegt: ‘het geheel van activiteiten die samenhangen met het professioneel ontvangen van gasten’. Daarmee hebben we op zich een goed beeld van de inhoud. In de praktijk blijkt dit toch veel meer te omvatten. Zo is het van belang dat men goed luistert naar de wensen van de bezoekers. Leef je met het hele team in, in de ‘experience’ van jouw klanten en overtref zijn verwachtingen. Zo speel je in op de gastvrijheid die je klanten verwachten en verdienen.Er is voortdurend behoefte aan bovenstaande kwaliteiten in deze branche. Vooral catering, festivals, events, en horeca zijn hierbij gebaat. Maar ook in de musea en attracties is the Hospitalitist ervaren. Voor elke functie en rol waarbij er met klanten en gasten contact is, is hospitality van belang en dit doen we bij the Hospitalitist als geen ander.
The Hospitalitist: jouw Human Capital partner
Mede door de toename van online services en het coronavirus, komen fysieke contactmomenten minder vaak voor. Juist daarom wordt de kwaliteit van deze momenten steeds belangrijker. Om deze reden wordt the Hospitalitist ook steeds vaker gevraagd als Human Capital partner binnen andere branches. Bij the Hospitalitist helpen we organisaties al jaren door flexkrachten aan te bieden die deze vorm van gastvrijheid ademen. Met trainingen, coaching en door te leren in de praktijk wordt de uitvoering van deze beleving steeds verder vergroot. Onze methodes hebben we gebundeld en bieden we ook aan bij organisaties, die hun eigen medewerkers op de loonlijst willen meenemen. Bij the Hospitalitist zetten wij nét even dat stapje extra!The Hospitalitist staat voor je klaar
Met hospitality in ons hart, staan wij altijd voor je klaar. Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen, of heb je andere vragen? Neem dan contact met ons op. Eén van onze experts staat je graag te woord.Heb je liever dat wij contact met jou opnemen? Laat dan je gegevens achter in het contactformulier.

Werving & selectie
Meer dan 65% van de matches die gemaakt worden door recruiters duren niet langer dan 1 jaar. Dit komt omdat het echte succes van de match bepaald wordt door de begeleiding die de medewerker en organisatie krijgen in de eerste periode. Dit is wat The Hospitalitist doet; inventariseren welke profielen er nodig zijn, de juiste medewerkers met deze profielen werven en de eerste periode de nieuwe medewerkers begeleiden. De fit tussen een medewerker en jouw organisatie bepaalt hoe succesvol de match is. De doelstelling van jouw organisatie is ons uitgangspunt, vervolgens bepalen we gezamenlijk welke manier van werken hier het beste bij past, uitzenden, detacheren, inlenen of een combinatie hiervan.
Training & coaching
In een wereld die continue in beweging is, is het een must om jouw organisatie en jouw medewerkers continue te blijven ontwikkelen, zodat je kunt blijven inspelen op de continue veranderingen. Voor onze eigen medewerkers is training en coaching een vast gegeven. Persoonlijke- en organisatie ontwikkeling is voor The Hospitalitist een vast onderdeel van haar bedrijfsvoering. De kennis en ervaring die wij hiermee opdoen is ook beschikbaar voor jou. Wij denken graag mee als human capital partner en maken een pro actief plan voor de continue ontwikkeling van jouw organisatie en medewerkers.
Planning & operations
Het is hollen of stilstaan in deze sector. Je hebt veel te maken met piekbelastingen. Werken met meerdere partijen heeft niet je voorkeur. Allemaal een andere werkwijze, niet consistent voor jouw gewenste resultaat. The Hospitalitist regelt dit voor jou. Wij beschikken over de mensen en het netwerk. Indien nodig schakelen wij onze preferred partners bij. Geen extra werk voor jou, wel het resultaat dat je verwacht. Ook kijken we graag mee naar je operationele processen. Hoe kunnen processen sneller, beter en goedkoper? Optimale resultaten uit een team halen, dat is waar het om draait bij The Hospitalitist.
HR Administratie
HR en administratie wordt vaak gezien als een noodzakelijk, maar niet heel geliefd onderdeel van bedrijfsvoering. The Hospitalitist kijkt niet naar 'human' als resource, maar als kapitaal. Human Capital dus. Als Human Capital Partner kijken wij welke investeringen je op welke manier kan maken om het resultaat snel en duurzaam te maximaliseren. Hoe administratieve processen leiden tot betere communicatie en hiermee tot betere bedrijfsresultaten is wat The Hospitalitist met of voor jou kan doen.Heb je een vraag, wil je kennis maken of gelijk je service cultuur aanpakken?
Wij staan voor je klaar.Vestigingsadressen
(voor de post en trainingen, werken doen we overal)- Amsterdam
Nieuwezijds Voorburgwal 61
1012 RE Amsterdam
Den Haag
Binck 36 M-4 36
2516 BE Den Haag
Amersfoort
Leerhotel Het Klooster
Daam Fockemalaan 10
3818 KG Amersfoort