Vandaag springen we op de bagagedrager bij Robert Jan, in de buurt van het kantoor van onze vestiging in Utrecht. De 21-jarige Psychologie student is al even bezig, maar het einde van zijn bachelor is in zicht! Nou, in welke richting zullen we fietsen? “Doe maar de hockeyvelden van SCHC!” Normaal neemt hij de trein, maar gezien de rubriek, is een keer fietsen ook wel leuk. Onderweg naar hockeyclub Stichtsche in Bilthoven vertelt Robert Jan wat meer over zichzelf. “Ik hockey al sinds jongs af aan, maar ben gestopt toen ik ging studeren. Dat heb ik laatst weer opgepakt, heerlijk even een balletje slaan!”
“Ontwikkeling”
We fietsen over de Amsterdamsestraatweg, waar Robert Jan vertelt wat The Hospitalitist voor hem betekent. “Ik leer elke dag nog bij The Hospitalitist, ervaringen die ik bij zowel mijn studie als loopbaan kan gebruiken. Ook na 2,5 jaar ben je zeker nog niet uitgeleerd. Wat ik erg gaaf vind is dat ik op de werkvloer continu persoonlijke ontwikkelingen doormaak en ik mezelf echt leer kennen, als individu en in teamverband. Dat is soms confronterend, maar erg leerzaam.Terwijl we stil staan voor een stoplicht vertelt Robert Jan: “ik ben hier via mijn huisgenoten – die toen talent waren bij The Hospitalitist – terechtgekomen. Sindsdien zet ik mij met veel plezier in en vind ik het onwijs fijn dat ik de vruchten van het studentenleven kan plukken en daarnaast mezelf hard kan inzetten in de horeca- en hospitality branche.”
“Waar ben je vaak te vinden?”
Het ligt niet helemaal op de route, maar we zijn even omgefietst naar de Uithof. “Hier heb ik m’n colleges en werkgroepen. Laten we hier maar niet stoppen, ik kom hier niet voor mijn lol…”, grapt Robert Jan. “Ik ben bijna klaar met mijn studiejaar. Dan ga ik even heel hard sparen, en ja veel werken dus, voor een seizoen actief als ski- en snowboardleraar. Het liefst zou ik nu al gaan, heb er zo veel zin in!”
Wat wil je nog doen?
“Wat ik echt gaaf vind is dat The Hospitalitist barista- en tapcursussen organiseert. Helaas kon ik er tot nu toe nooit aan deelnemen, maar dat is iets wat ik nog heel graag wil doen!” Als wij aan hem vragen om The Hospitalitist in drie termen te beschrijven kiest hij voor sfeer, (in)formeel & divers. ‘’Sfeer omdat het contact tussen kantoor en talenten erg goed is en er van beide kanten wordt geïnvesteerd in het opbouwen van een sterke relatie. Celine en Luuk zijn erg goed bezig de Utrecht poule professioneel, hecht en leuk te maken. (In)formeel omdat The Hospitalitist professionaliteit op meerdere manieren toont. Bij formele zaken zo goed mogelijke service bieden volgens de etiquette. Bij meer informele dingen is het contact met de gasten ongelofelijk belangrijk. Dan kan je met een leuke opmerking of een grapje de avond voor gasten van een 9 naar een 10 brengen. Divers, omdat ik het ontzettend leuk vind dat je veel dingen ziet en meemaakt. Je weet precies wat er achter de schermen gebeurt, waar je als gast geen idee van hebt. Verder lopen de diensten erg uiteen. Van grote evenementen partijen en huwelijken tot kleine diners en garderobe werk.’’