Eye tracking maakt speculeren overbodig. Deze nieuwe tool zorgt er namelijk voor dat het daadwerkelijke gedrag van de consument geanalyseerd kan worden.
Wat doet eye tracking precies?
Eye tracking registreert de bewegingen van het oog van een consument. Hierdoor kan het kijkgedrag in kaart worden gebracht en gekoppeld worden aan informatie van een website. Op basis van deze informatie kan een bedrijf zien op welke elementen van een website een consument focust en hoelang hij of zij erover doet om iets te vinden. Met deze tool kan het gebruiksgemak van een website enorm verbeterd worden.
Een voorbeeld.
Op onderstaande afbeeldingen zie je een voorbeeld van de aandachtspunten van een consument op een bepaalde website. Op de linkerafbeelding wordt gebruik gemaakt van een heatmap, waarop je kunt zien op welke onderdelen van de website het meest door de consument gefocust wordt. Op de rechterafbeelding staat de kijkroute van de consument afgebeeld.
(bron: allesovermarktonderzoek.nl)
The Hospitalitist ziet de potentie van deze nieuwe tool en is een voorstander van het optimaliseren van gebruiksgemak. Benieuwd waar bezoekers van jouw website naar kijken? Je kunt het kosteloos uitproberen via de website van Feng Gui.