De arbeidsmarkt verandert, en daarmee veranderen ook de gevraagde skills. Hoe belangrijk zijn harde of zachte skills van een flexibele werknemer voor een bedrijf? The Hospitalitist speelt in op deze vraag.
Harde versus zachte skills
Harde skills hebben te maken met de inhoud van je functie en zijn vaak duidelijk meetbaar. Dit is voornamelijk belangrijk bij beroepen waarvoor veel kennis is vereist, zoals rechten of geneeskunde. Zachte skills hebben meer betrekking op je persoonlijkheid. Denk bijvoorbeeld aan de mate waarin je een teamspeler bent of oplossingsgericht denkt. Deze skills zijn subjectiever.
Flexibele werknemers
Samenwerkingen tussen werknemer en bedrijf veranderen steeds meer van lange termijn naar korte termijn. Hierdoor valt een stukje zekerheid bij de werknemer weg en speelt persoonlijkheid een grotere rol bij het behouden van baanzekerheid. The Hospitalitist ziet deze ontwikkeling en benadrukt juist het belang van lange termijn en zachte skills. Met je persoonlijkheid kun je als werknemer het verschil maken. Daarom focust The Hospitalitist sterk op de persoonlijke groei en ontwikkeling van ieder talent.
Waar let jij op bij het aannemen van nieuwe werknemers?