Leestijd: 2 minuten
Door: Rutger van den Brink
Eind juni schreef ik vol euforie over een gevoel van vrijheid met het oog op de versoepelingen richting juli. Privé betekende dit weer een diner in ons favoriete restaurant en een live concert zittend swingend op onze stoelen. Zakelijk een directe drive van we mogen weer! En wat wij waren er klaar voor! Naast een fusie met Match en met onze verse compagnon Pepijn aan boord hebben wij de afgelopen tijd onze strategie aangepast om maximaal in te kunnen spelen op de ontwikkelingen in de markt. We staan nog steeds voor een uitdagende tijd met elkaar. Er mag binnen onze mooie hospitality branche weer veel, maar het ontbreekt nog aan vertrouwen vanuit de markt. Het risico op besmettingen tijdens een evenement voor relaties of je medewerkers. En is de beleving in deze 1,5 meter samenleving wel zoals we wensen. Wat de samenleving nodig heeft zijn de zalmen die de onderstroom durven te pakken. Lees hier hoe wij als “zalmen” naar de markt kijken en met onze partners het verschil willen maken.
Naast de online talkshows van #Rondjevandezaak zijn wij achter gesloten deuren offline en volledig coronaproof met het Partner Toekomst Panel verschillende keren samen gekomen. Met als belangrijkste doel: het delen van ervaringen met de nodige emoties en gezamenlijk kennis delen over innovaties en veranderingen. Veranderingen om in deze bizarre periode zo goed mogelijk in te kunnen blijven spelen op de veranderende behoeftes van onze gasten. De tijd is vrijgekomen voor een “nieuw recept met nieuwe ingrediënten”. Businessmodellen worden aangepast en nieuwe doelgroepen worden gevonden. Met in veel gevallen de focus op overleven met daarnaast de kracht om dichtbij hetgeen te blijven waarom je doet wat je doet. Je hebt tenslotte niets voor niets zo’n mooi bedrijf opgebouwd met zulke leuke mensen!
Dé exclusieve event venue Capital C van Amsterdam voor congressen, walking diners, award shows en feesten stond leeg. Binnen één nacht hadden ze het concept van een Virtual Studio bedacht! De Jaarbeurs start deze maand met het unieke theater concept Scala. Het Scala theater heeft 129 boxen die in drie verdiepingen boven elkaar zijn geplaatst. In elke box mogen maximaal 4 personen plaatsnemen en zit je op anderhalve meter van elkaar. Vanuit je box kun je gemakkelijk drankjes en hapjes bestellen die met onze ‘table service’ bij je worden gebracht. O.a. Hete Peper en Sugar City hebben echt spierballen getoond door met Project Playground te laten zien wat er wel allemaal mogelijk is met het organiseren van een live event. Wat niemand ooit voor mogelijk zag is een diner langs de lijn van het veld in de in de Johan Cruijff ArenA, onze meest recente partner Label Hospitality heeft dit mogelijk gemaakt.
We steken onze handen en voeten in nieuwe grond. Grond waar we nooit echt onze focus op hadden en waar wij nu positieve ervaringen hebben opgedaan. Er ligt mogelijk een fundering voor een lucratief model voor de toekomst. Dit nieuwe model vraagt veel van alle mensen in je organisatie, functies krijgen een andere vorm en wellicht heb je wel hele andere profielen nodig in je organisatie om het verschil te kunnen blijven maken.
Dit is het moment om een krachtig basisteam te behouden en daarbuiten het team te versterken met een betrouwbaar en kwalitatief hoogwaardig flexibel team. Vanuit The Hospitalitist is het harmonicamodel ontstaan: maximale flexibiliteit met de garantie op kwalitatieve dienstverlening met de focus op het centraal stellen van de mens. Heb jij de afgelopen maanden je team moeten verkleinen en ontstaat de behoefte dit team weer te versterken met een kwalitatief flexibel team dan denk ik graag met je mee.