Leestijd: 3 minuten
Geschreven door: Demi de Vries
“Stap zo nu en dan uit je comfortzone. Alleen dan kun je echt nieuwe dingen ervaren en groeien.” (B. Tracy)
Hoe kun jij ervoor zorgen dat mensen in jouw bedrijf zich persoonlijk ontwikkelen? Hierover ging ik in gesprek met Thysa Meier Mattern, hoofd Learning & Development bij The Hospitalitist. In deze blog delen wij 5 gouden tips om persoonlijke ontwikkeling de kern te maken van je organisatie!
Waarom is persoonlijke ontwikkeling volgens jou zo belangrijk?
Persoonlijke ontwikkeling draagt bij aan het bewuster worden van wie jij bent als persoon. Ik geloof erin dat je door het maken van fouten kunt groeien als mens. Vanuit de organisatie is het belangrijk om mensen het vertrouwen te geven om fouten te mogen maken. Ook door het doen van dingen die je heel leuk vindt en waar je energie van krijgt, en hier dus bewust zo nu en dan bij stil te staan (“waarom word ik hier eigenlijk enthousiast van?”), kun je als mens groeien.
Het stilstaan bij ervaringen en keuzes die je maakt tijdens training- en coachingmomenten, zorgen ervoor dat je een bewuster mens wordt die gefocust is op persoonlijke groei. Op deze manier kom je ook dichter bij jezelf en kom je achter de dingen waar jij als persoon energie uithaalt. Persoonlijke ontwikkeling heeft voor mij drie kernwoorden, namelijk: zelfbewustzijn, groei en fouten mogen maken.
Hoe kijkt The Hospitalitst tegen persoonlijke ontwikkeling aan?
Wij zien persoonlijke ontwikkeling heel erg als een proces waarin je elke keer een ander perspectief aanneemt op jezelf. Persoonlijke ontwikkeling bij The Hospitalitist betekent “begin bij jezelf”. Wij geloven erin dat wanneer jij weet wie je bent, je vervolgens aan de slag kunt gaan met het beïnvloeden van de mensen om je heen. En dus dat je authentieker leiding kunt geven aan jezelf én aan anderen!
Op wat voor manier(en) kunnen talenten en medewerkers zich ontwikkelen bij The Hospitalist?
De talenten en kantoormedewerkers kunnen zich onder andere ontwikkelen door het volgen van verschillende (groeps-)trainingen. De eerste groepstraining start met een sessie over “waar liggen jouw krachten en waar ben jij goed in?”. Als jij daar als talent en medewerker bewust van bent en ook op de werkvloer toepast, dan beïnvloed je automatisch ook je team daarmee. Zo kun je als team het beste uit een ieder halen en excelleren.
Wij bieden vanuit The Hospitalitist verschillende tools om erachter te komen wie jij bent als persoon. Zo kunnen talenten en kantoormedewerkers bij ons persoonlijkheidstesten maken en een 1-1 coaching hierover krijgen, waardoor je een nog betere kijk op jezelf krijgt. Daarnaast zit feedback geven en ontvangen gebakken in onze cultuur, zodat je als persoon nog helderder krijgt waar jouw sterke- en ontwikkelpunten liggen.
Ik geloof heel erg in verschillende manieren van jezelf ontwikkelen. Daarmee bedoel ik o.a. verschillende vormen, momenten en competenties. Als organisatie faciliteren wij de ene keer een praktische oefening, dan iets online middels een video, dan een offline moment in een groep en soms 1-1 coachings. Ieder persoon heeft namelijk andere leerbehoeftes, en door de afwisseling in leervorm en leerinhoud, is er voor ieder wat wils en blijf je uitgedaagd.
Ik zie dat The Hospitalitist echt een unieke service organisatie is vanwege de mogelijkheid tot het volgen van allerlei verschillende soorten trainingen en het reflecteren tijden de trainingen!
De vijf gouden tips voor hoe je je als persoon kunt ontwikkelen en hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw medewerkers zich blijven ontwikkelen!
Wil jij persoonlijke groei binnen de medewerkers in jouw organisatie een boost geven? Maar weet je niet hoe? Wij staan altijd open voor een (online) koffietje om met je te sparren over hoe jij jouw medewerkers uit hun comfort zone kunt laten stappen en wat daarvoor nodig is. Neem contact met ons op!